گنگه! نمی فهمم!

سلام سلام سلام!

ماه رمضونتون مبارک باشه!

نماز روزه هاتون قبول باشه!

التماس دعا داریم به خدا! برا ما بدبخت بیچاره های از راه بدر شده ی گمراه دعا کنید به صراط مستقیم هدایت شیم! ایشالا هدایت که شدیم سال دیگه جبران می کنیم!

فقط قبل از اینکه سال دیگه سال دیگه ما هم بریم به مهمونی خدا... یکی ما رو روشن کنه... فلسفه ی 16 ساعت گرسنگی کشیدن چیه؟؟؟ دعوا نداریما! داریم با هم صحبت می کنیم! بعله! غرض از 16 ساعت گرسنگی کشیدن و سپس ییهو موجی از غذاهای گوناگون را به شکم سرازیر کردن چیست؟ والا ما بچه که بودیم بهمون می گفتند1ماه گرسنگی می کشیم تا فقرا رو درک کنیم! به خدا عین همین جمله رو بهم می گفتن! حالا ما که یه کم بزرگتر شدیم با خودمون فکر می کنیم که: اولا! یکی باید بره درد فقرا رو بفهمه که هرروز هرروز میگو و خاویار و مرغ بریون و کباب فلان و خوراک بهمان نوش جان می کنه!  این جماعتی که خودشون زیر خط فقر زندگی می کنن... اون بیچاره هایی که ماه به ماه سفره شون رنگ گوشت به خودش نمیبینه... یعنی اونا قراره کی رو درک کنن واقعا؟؟! البته برای اونا از یه جهتی هم خوبه ها! میتونن خرج یک ماه خورد و خوراکشون رو بذارن کنار حالشو ببرن نه؟

حالا یه چیز دیگه! بر فرض که ما 16 ساعت گرسنگی کشیدیم و فقرا رو درک کردیم! خب حالا بعدش؟ بعد از مرحله ی درک کردن قراره چی بشه؟ بعد 1ماه درک کردن هر که رود سوی خودش دیگه نه؟ به نظرتون این درک کردن فقرا دردی رو ازشون دوا می کنه؟؟؟

البته یک عده هم به قصد پاک سازی روح و جسم و این حرفا روزه میگیرن. جالبه! 16 ساعت گرسنگی میکشن بعد واسه هم سفره هایی میندازن که میتونه گرسنگی 32 ساعت جمعیتی رو برطرف کنه! اینجوری هم روحشون سبک میشه هم بهش زیاد فشار نمیاد! احتمالا تئوری همینه! من که چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه! در کنارش پزشکان و متخصصان اسلامی اظهارنظر کردن که 16 ساعت گرسنگی خیلی هم خوبه! به شرطها و شروطها! به شرطی که سحری اینو بخوری افطاری اونو! در حین روزه داری استراحت کنی... باد کولر بخوری... به خودت فشار نیاری... فعالیت نکنی... ای بابا! اون بدبختی که تو گرمای 40 درجه باید کار کنه اون چه جوری روزه براش خوبه آخه؟ مثلا زن باردار روزه نگیره نمیشه؟ آقایون عطوفت و مهربانی؟ اگه از پسش برمیاد حتما باید بگیره؟

بحث تکلیف و این حرفا رو هم بذارید کنار که من کلا با روبات وار از هر امر و فرمانی اطاعت کردن مخالفم!

من یه پیشنهادی دارم! شما اگه میخواید روحتونو پاک کنید و خودتونو از بند غذا رها کنید نیازی به عذاب کشیدن نیست! سفره های رنگینتون رو جمع کنید و این همه بریز و بپاش نکنید! هزار و یک اخلاق زشتی رو که دارید ترک کنید و باعث آزار خلق نشید! به جای سنگ پیش پای هم انداختن همدیگرو دوست داشته باشید که همین از هرغذایی واسه روحتون بهتره! شما اگه دلتو واسه فقرا میسوزه هرکدومتون در حد خودش کمکی بهشون بکنه! چون غذا نخوردن شما دردی از کسی دوا نمیکنه! شما اگه قصد سوزاندن چربی های خودتونو دارید راه های بهتری هم هست به خدا! این راهش نیست!

احکام روزه رو که دیگه نگو! اون روز توضیح المسائل میخوندم... خدایا! نمیدونستم میخوای مهمونی بدی این همه قانون وضع می کنی و خرده فرمایش داری! این مهمونی تو که از صد تا عذابم بدتره! مهمونی زور زوری داریم؟ میشه؟

 از هزار و یک روی آدمای دورو برم خسته ام! امروز با بی رحمی هرچه تموم دلی رو میشکنی و فردا به نیت انجام فرایض دینی و قربة الی الله روزه میگیری و نماز میخونی! عقاید و باورهای منو به مسخره میگیری در حالی که خودت به درد بی باوری دچاری! باورت پوچه! باور نیست تقلیده! تقلید کورکورانه! منو ببخش اگه رفتارم و حرفام باب میل تو نیست! ببخش اگه مث تو پوچ نیستم! کور نیستم! ببخش که حرفای تو آواش به گوش من قشنگ نیست! ببخش اگه وجودت برای من وجودی نیست! کاشکی آدما اونقدر بی وجود نشده بودن که بعد از شنیدن حقیقت به فکر انتقام گرفتن بیفتن! تلافی تو هم واسه من مسئله ای نیست! (مخاطب خاص دارد!)

دوستان باز هم میگم هرچی گفتم صرفا عقاید منه عقاید بقیه هم محترمه. شما هم نظرتون رو بگید شاید من بازهم تونستم پای سفره ی افطار بشینم و بی توجه به پارادوکس های دوروبرم از خوردن زولبیا بامیه لذت ببرم!

نظرات 27 + ارسال نظر
rakht 1390/05/13 ساعت 08:51 ب.ظ http://rakht.persianblog.ir

والا ما هرچی بدورو بریمام میگم، گوشاشونو می گیرن و داد میزنن لا لا لا لا...لالا!

میگم، آب که دیگه تو این گرما تابستون خوردن واجبه... با جون خودتون بازی میکنی...یکی هست سنی ازش گذشته، چسبندگی روده داره...بازم روزه میگیره، مثلا می خواد خدا رو شرمنده کنه
واسه خودشون دنیای ساختن، خودشونو بیهوده عذاب میدن و تو دنیای کوچیکشون با قوانین ساختگی برای چیزی که وجود نداره زندگی میکنن.

حالا دوست داری، باشه، اینطوری زندگی کن، منو چرا مجبور میکنی!! آدم جرات نمیکنه آدامس بجوه، میندازنت تو ماشین میبرنت چیزت میکنن!!!، تو محیط کار باید جلوی دیگران فیلم بازی کنی زیرابتو نزنن.

گفتن عقاید همه محترمه، به شرطی که عقایدت رو بزور به دیگران غالب نکنی! این شد کار؟! من چه جرمی کردم چشام بازه؟ منم باید خودم رو به دیوانگی بزنم!؟

میدونی من به این نتیجه رسیدم که دیگه کاری به کار اطرافیانم نداشته باشم. سخته آدمی رو که همه ی سالهای عمرش رو اینطوری ... بدون تفکر زندگی و تقلید کرده عوض کنی! حداقل کاری که من میتونم بکنم اینه که نذارم بچه هام مث پدربزرگ مادربزرگشون بشن!
این ضرب المثل احمقانه گاهی به شکل بسیار تلخی درسته! خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!

معین 1390/05/13 ساعت 11:21 ب.ظ http://ghorghorabad.blogsky.com

سلام. بسی مشعوف گردیدم ازین پستت. والا ما ایرانی ها واقعیت رو ول کردیم چسبیدیم به نماد ها و سمبل ها.

کدوم نماد ها؟
ما هم مشعوف گردیدیم از دیدار شما در وبلاگستان

نسرین 1390/05/14 ساعت 12:43 ق.ظ http://www.barfobaron1.persianblog.ir

سلام بر داروگ جون. خوبی؟
راستش با پیشنهادات خیلی خیلی موافقم. به نظر من اونا از روزه گرفتن و نماز خوندن واجب تره ولی اینکه نباید روزه بگیریم رو قبول ندارم. البته ابن عقیده شخصی منه. به نظر من هر کسی میتونه موقعیت و وضعیت خودش رو بسنجه ببینه واقعا میتونه روزه بگیره یا نه.
از نظر من فلسفه روزه گرفتن تو یه ماه اینه که قناعت کردن رو یاد بگیریم و مطمئنا این با سفره های افطاری و سحری آنچنانی جور در نمیاد.
البته منظورم از قناعت این هم نیست که به هر چیزی که داریم بسنده کنیم چون این باعث میشه دیگه پیشرفتی تو کارمون نداشته باشیم. ولی متاسفانه تا اسم قناعت میاد اکثریت این برداشت رو میکنن که باید به بیشتر از چیزی که داریم فکر نکنیم.
ببخشید روده درازی کردم

سلام عزیییز
اصلا.. اتفاقا خیلیم خوشحال شدم که یه نظر متفاوت رو شنیدم. این دلیلی که گفتی هم جالب بود قناعت کردن خیلی هم خوبه اما من بازم فکر میکنم راه های بهتری هم هست تا قناعت کردن رو یاد بگیریم! گذشته از پارادوکس های ریز و درشتی که در روزه داری مسلمونا هست... روزه داری نه تنها واسه سلامتی مفید نیست بلکه خیلی وقتا به بدن اسیب هم میزنه. نمیشه قناعت کردن رو مثلا توی یه مهمونی عروسی بلد باشیم و واسه دو تیکه جوجه کباب بیشتر خودمون رو به این در و اون در نزنیم؟

آریا 1390/05/14 ساعت 01:55 ق.ظ http://shatahiyat2.persianblog.ir

درود قبول دارم با این اضافه که روزه گرفتن نشانه بی فکری و بهالت اهل آن است منم قصد بی احترامی ندارم اما هیچکس فکر نمیکنه که این روزه ها چه دردی رو دوا کرده ؟
محمد زمان خودش که به مشکلات اقتصادی بر خورد و مهاجرین کل و کلفت بر انصار شدند و زندگی سخت شده بود یک ریاضت یک ماهه در سال را ایجاد کرد
روح و جسم با غیبت نکردن و دروغ نگفتن و حرام نخوردن هم پاک میشه

دقیقا!
کلا هرچی بیشتر زندگی اعراب رو در زمان پیامبر بررسی میکنیم بیشتر به این موضوع پی میبریم که بخش عظیمی از دستورات اسلام صرفا به درد اشخاص خاص همون زمان خاص می خوردن و بس!

روشنک 1390/05/14 ساعت 07:11 ب.ظ

خب اون کادایی که می گی سخته راحتتره که ادم روزه بگیره و دلشو خوش کنه که ثواب کرده

خیلی هم سخت نیست!

بهزاد 1390/05/15 ساعت 05:53 ق.ظ http://www.nobateasheqi.blogfa.com

سلام گلم
کجایی دیر به دیر میای؟ ما دلمون برات تنگ میشه؟
کم هستیم تو هم که نیای دیگه میشیم یک کف دست.
خوشحال شدم به من سر زدی
امیدوارم مطالبمو دوست داشته باشی
بازم بیا پیشم
یه درد دل کردم درد دل هم نسلان من است
عمیق ترین درد در زندگی مردن نیست ،
بلکه نداشتن شانه های محکمی است که بتوانی به آن ها تکیه کنی و از غم زندگی برایش اشک بریزی

شرمنده اقا بهزاد بنده یک پشت کنکوری بدبخت هستم و از این رو به مدت یک سال شرمنده ی دوستای وبلاگیم هستم!
اما حتما بازم سر میزنم بهت

بهزاد 1390/05/15 ساعت 06:02 ق.ظ http://www.nobateasheqi.blogfa.com

اینم سه جور عاشقیه دیگه.
خوب فیلمش پورنو بوده دیگه عزیزم.

بهزاد 1390/05/15 ساعت 06:24 ق.ظ http://www.nobateasheqi.blogfa.com

خوب اینم یه جور عاشقیه دیگه
دوره اخر زمانه
فیلمش پورنو بوده دیگه. حالا چه مدلی بوده نمیدونم باید برم بپرسم

احسان 1390/05/15 ساعت 01:53 ب.ظ http://bide-majnoun.persianblog.ir

به نظرم روزه به آدم اعتماد به نفس میده...
هرچند از بی فکری آدمایی که تا مرز آسیب پیش میرن اصلا نمیشه دفاع کرد
شاد باشی دختر پدر دختر شجاع

چه جوری اعتماد به نفس میده؟
پدر دختر شجاع؟؟؟

من و معبودهایم 1390/05/15 ساعت 03:18 ب.ظ

خب منم مخالفم شدیدا با این سفره های رنگارنگ ماه رمضون. و این بلای مسخ تنها سر رمضان و روزه نیست که اومده بلکه سر تمام مفاهیم دینی دیگه م اومده٬ مثلا نماز٬یاحج٬یا حجاب یا....هزاران مسئله دیگه. و نه تنها مفاهیم دینی اسلام بلکه بقیه مذاهب هم٬ و در اسلام بیشتر البته! و نه تنها مذاهب٬ بلکه هر مکتبی رو و هر انقلابی رو در طول تاریخ نگاه کنی بعد از دوره اوجش به دست نااهل میفتهو فروکش میکنه.
اگه کلی تر نگاه کنیم مثلا مقوله هنر٬ به سرعت داره به سمت بی رسالتی میره٬ و بی هدفی و بنده وقت بودن.
درباره مورد خاص روزه که مطرح کردی٬ همونطور که میگی خیلی راههای دیگه هست پس روزه هم یکی از راههاست.کلا انسان برای انسان شدنش نیاز به کشیدن ریاضت داره٬ و ترک عادتها.
هر کسی که روزه به سلامتش آسیب بزنه روزه برش واجب نیست. روزه فرصت خوبیه که انسان فکرش و دغدغش رو از شکم به سمت روحش معطوف کنه٬ مولوی میگه:
این دهان بستی دهانی باز شد
تا خورنده ی لقمه های راز شد
چند خوردی چرب و شیرین از طعام
امتحان کن چند روزی در صیام
طفل جان از شیر شیطان باز کن
بعد ار آنش با ملک انباز کن
گر تو این انبان ز نان خالی کنی
پر ز گوهرهای اجلالی کنی...

اول مرسی از اینکه نظرت رو برام گفتی
دوم اینکه غذا خوردن یه عادت نیست یه نیازه! برای اینکه کمی هم به روحمون توجه کنیم خوبه که کمتر به شکممون توجه کنیم اما نه اینکه یک دفعه سیستم این بدن بدبخت رو به مدت یک ماه به هم بریزیم و بعد دوباره روز از نو روزی از نو! من نمونه ی زنده ی چنین ادمایی رو جلو چشمم دارم میبینم تو ماه رمضان به مدت 20 30 روز ادم میشه بعد 11 ماه دیگه هیشکی جلودار اشتهاش نیست! افراط و تفریط همیشه به ادم اسیب میزنه

اره والا عوض اینکه این جوری احمقانه بهخودشون گرسنگی بدن به چارتا فقیر فقرا کمک کنن!
این ماه رمضون علنا همه روسرویس کرده

اره بابا نمیدونم چرا تموم نمیشه خسته شدیم

ساسان 1390/05/16 ساعت 08:15 ق.ظ http://www.rahe-shab.persianblog.ir

سلام عزیزم
من به کلی انتن رو قطع کردم. مامانم مجبوره ماهواره تماشا کنه. ممنون
خوشحالم کردی بهم سر زدی.
بازم بیا پیش من.
دوباره یه چیز طنز گذاشتم

این چه کاریه؟؟؟؟ طفلی مامان خب هرکس ازاده هر برنامه ای رو که بخواد تماشا کنه!

[ بدون نام ] 1390/05/19 ساعت 06:26 ق.ظ

درود به داروگ عزیز
اول که به چشم. بنده دعاهایم سر سفره افطار برای شما ولی یه چیز بگم خودم از دعا زده شدم تا حالا خبری نشده از حاجتشون تو هم دلت خوش کن
دوم غرض از گرسنگی کشیدن سر فقرا کلاه گذاشتن است یعنی ما هم هی چی نداریم بخوریم شما ناراحت نباشین ولی یه چیزی یادم اومد میگم چرا فقرا هم باید بگیرن روزه اگه نگیرن هر روزش باید 60 فقیر دیگه سیر کنن که اونا هم باید بگیرن واگه نگیرن.......ادم گیج میشه
سوم اره درک کردن فقرا دقیقا اینه که بابا ما یادشون نمیکنیم دیگه چون افطار که میشه حمله به اب وغذا میکنیم چنان که پدر مون یادمون نمیاد چنان تنه به مادرمون میزنیم که سریتر به اب برسیم حالا تازه بیام به فقرا فکرکنیم بعدا فکر میکنیم
چهارم بابا مهمانی که خدا چه فایده داره هیچی به ادم نمیده بخوره مهمونی نریم بهتره نه منکه دیگه خونش نمیرم خیلی سحته هیچی نمیده به ادم میگه درو دیوارو نگاه کنین فقط
پنجم میگم داروگراسته میگن این سه روز بوده کردنش سی روز
ولی اینجا همه روزه هستند دروغ میگویند غیبت میکنن نگاهای بد میکنند فقط نمیخورند و نمیاشامند عجب حالبه این ایران ما
ماه رمضان مبارک


دل شما که از دل ما هم پرتر بود!
اون روز یکی از دوستام می گفت به ازای هر روز روزه ی نگرفته ات باید 60 روز روزه بگیری! براش حساب کردم که اگه یکی 2 سال روزه نگیره چند سال باید روزه بگیره تا جبران اون دو سال بشه! یعنی یک احکام مسخره ای داره روزه داری که خدا میدونه مردم هم بدون ذره ای تفکر همه رو قبول میکنن

نظر بابلای از من بود یادم رفت اسمم رو بنویسم

فهیمه 1390/05/23 ساعت 10:15 ق.ظ http://bright-way.blogfa.com/

چه شیرین می نویسید تلخی ها رو...
پیشنهادتونم خوبه!
هر آنگاه،
که قدرت عشق،
برعشق قدرت،
غلبه کند؛
جهان،
صلح را خواهد شناخت.
با اجازه لینک می کنم که بخونمتون


مرسی لطف دارید...
خواهش میکنم نیازی به اجازه نیست

ساسان 1390/05/26 ساعت 03:09 ق.ظ http://www.rahe-shab.persianblog.ir

سلام عزیزم
منظورش اینه که ما برای چیزهایی که قانون نداریم و قانون نمی تواند آنها را کنترل کند نیاز داریم قدرتی برتر از ما ناظر رفتار و کارهایمان باشد. برای مثال در مورد مسایل اخلاقی شاید از نظر قانونی ما جرمی مرتکب نشویم ولی از نظر اخلاقی کار درستی نباشد. فرض کن من دروغ بگویم این از نظر قانونی جرم نیست اما از نظر اخلاقی کار درستی نیست. ولی اگر بدانیم چیزی وجود ندارد این کار را انجام می دهیم. پس خدا را خلق میکنیم که بگوییم او همه جا هست و ما را می بیند و...
نمیدانم متوجه شدی یا نه؟ اگر نه بیشتر توضیح دهم.

نه فهمیدم مرسی که توضیح دادی
اما باز هم هضم چنین نظری کمی سخته!

فرشید 1390/05/26 ساعت 05:25 ب.ظ http://chavare.blogfa.com

آریا 1390/05/27 ساعت 11:42 ب.ظ http://shatahiyat2.persianblog.ir

دوستم گفت سحر صدات کنم گفتم نه همون آریا صدام کن
چقدر خوبه برا هر کاری که میخواهیم انجام بدیم فکر کنیم. این همه روزه گرفتن تغییری در وجودشان ایجاد شد همینطور نماز و حج و .....

نمی دونم فکر می کنم مغز همه منجمد شده دیگه کسی از قوه ی تفکرش استفاده نمی کنه!

من و اون 1390/05/30 ساعت 08:15 ق.ظ http://iandyooou.blogafa.com

´´´´´´´´´´´´´´¶´¶¶´¶¶
´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶´¶
´¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´¶
´¶´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶
´¶´´´´´´´´´´´´¶¶´¶´´´´´´´´´´´¶´´´¶
´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶´´´´¶
´¶´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶´´¶´´´´¶
´´¶´´´´´´´´¶¶¶¶¶´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶
´´¶¶´´´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶¶
´´´¶¶´´´´´´¶´´´´¶´´´´¶¶¶¶´´´´´¶
´´´´¶´´´´´´¶´´´¶´´´´´¶´´´´´´´¶
´´´´¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´¶´´¶¶
´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶´´¶
´´´´´¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´¶
´´´´´´´´¶¶¶´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´
´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´¶¶´¶
´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´¶´¶¶
´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´¶´´´¶
´´´´¶¶¶¶¶¶´¶´´´´´´´¶´´¶´
´´¶¶´´´¶¶¶¶´¶´´´´´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶
´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´¶´¶¶´´´´´¶¶
´´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶
´´´¶¶´´´´´´´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´¶
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶

اگر امشب به معبودت رسیدی
خدا را در میان اشک دیدی
کمی هم نزد او یادی ز ما کن
بگو یارب فلانی رو سیاه است
دو دستشخالی و غرق گناه است
بگو یارب تویی دریای جوشان
در این شب رحمتت بر وی بنوشان"

پسر پارسی 1390/05/31 ساعت 10:19 ب.ظ http://persiannboy1.blogfa.com

درود
منخیلی وقته که روزه نمیگیرم چون دلیلی واسه گرسنگی و تشنگی کشیدن خودم برای نزدیکی به خدا نمیدونم راههای دیگری هم برای نزدیک شدن به خدا وجود داره.
راستی من آپم خوشحال میشم سر بزنی
پاینده باشی
من مرغ طوفانم نیاندیشم ز طوفان/ موجم نه آن موجی که از دریا گریزد

سلام...
مرسی از کامنتت... مرسی که خبرم کردی... میام می خونمت

من و معبودهایم 1390/06/01 ساعت 10:14 ب.ظ

چند بار اومدم جوابی نذاشته بودی.
اول اینکه نفس غذاخوردن عادت نیست، ولی اون شیوه ای که برای غذاخوردن داریم+نوع غذاهایی که میخوریم عادته.
بعد اینکه ضرر داره یا نه، قبلنم گفتم اگه ضرر داشته باشه واجب نیست، بعدشم هر کی روزه بگیره یعنی راضیه،هر کی ام نخواد میتونه نگیره، چون اجباری در دین نیست!
اینم ک گفتی آدمیو میشناسی که... اون دیگه تلاش آدمه، و هر آدمی یه جوره، و نه تنها از روزه بلکه از تمام فرصتای زندگی باید به بهترین نحو استفاده بشه. حالا من میگم من آدمیو میشناسم که روزه خیلی روش تاثیر مثبت داشته! اینکه هرکس چقد بتونه استفاده کنه دیگه ظرفیت خود اون آدمه، و هر روز جهادی باید تا انسان ماند!!

خب منم همینو میگم دیگه... میگم بهتر نیست به جای اینکه کلا غذا نخوریم به قول شما شیوه ی غذا خوردنمون رو تغییر بدیم یا خیلی ها از غذاهای رنگارنگی که سر سفره هاشون هست و حیف میشه فاکتور بگیرن و کمی هم به فکر شکم گرسنه ی بقیه باشن؟
با جمله ی اخرت هم موافقم اما راستش به نظر من 16 ساعت گرسنگی کشیدن جهاد نیست! تازه اگر فرض رو بر این بذاریم که یک فرد روزه دار روزه اش واقعیه و از اون طرف با کارها و حرف های قشنگ قشنگیش روزه اش رو باطل نمی کنه!!!برای انسان بودن کافیه دلی رو شاد کنی... کافیه با حتی یک کیک کوچولو شکم گرسنه ای رو سیر کنی و خودت گرسنگی بکشی! من که فکر نمی کنم این لذت کمتر از لذت روزه داری باشه که سی روز روزه گرفته و به عید فطر میرسه...

سلام جیگلوی خودم میگم داروگ عزیز بسیار درسخوانم بسی از این پستت لذت بردم ! الان خودتی دیگه؟؟؟
دختری یم بگو ببینم مخاطب خاصت که بود ! نکند بدخواه مدخواه داری آررررررررررررررررررره؟ واقعا؟؟؟

سلام مادری یمممممممم!
خودمم دیگه پس کیه به من نمیاد این حرفای قشنگ قشنگ؟
نه بابا بدخواه کجا بود ما کی باشیم که کسی بخواد بد ما رو بخواد!

م 1390/06/05 ساعت 02:32 ق.ظ

سلام داروگ.
اولا میم نه م.باهرکس باید مثل خودش حرف زد.کسی که توهین میکنه جوابش توهین هست.هرچی که به اصل ونسب خوذتون برمیگرده به دین نسبت دادید.

تقصیر تو نیست که فرق انتقاد و توهین رو نمی فهمی و هیچ انتقادی رو تاب نمیاری! بالاخره تو هم تو از جو تاثیر می پذیری دیگه! شاد باش و بخند واسه خودت کوچولو اصلا هر چی تو بگی!!!

سلام بر داروگ عزیز
ممنون از اینکه قدم رنجه کردین و به وب درویشی ما قدم گذاشتین...از این به بعد من هم یکی از خواننده های وبلاگ شما هستم. با افتخارلینکتون کردم

سلام بر خلیفه ی گرامی!
بنده نیز بیسیار بیسیار شاد گردیدم از حضور شما و سپاس از لینک شما هم لینکید

بوی گندم 1390/06/05 ساعت 04:04 ب.ظ http://boy-e-gandom.blogfa.com

سلام...

خسته نباشید ،نماز و روزه هاتون قبول باشه . ما امروز رو عید اعلام می کنیم ، بچه ها ماه رو دیدن .
من هم نفهمیدم ،حالا امیدوارم آیندگان بفهمن .

نماز روزه های شوما هم قبول برادر!
ا؟؟ بالاخره آپولو هوا شد؟ ماه رو رویت کردند؟ چشم دلتون روشن!

بوی گندم 1390/06/05 ساعت 04:06 ب.ظ http://boy-e-gandom.blogfa.com

راستی ، درس مهمه ، بخون کنکور هم قبول بشی ، بعدش که قبول شدی و رفتی درس یاد گرفتی (البته درس می گم درس می شنوی) و خوشبختانه به دانشگاهت حمله نکردن و زنده موندی و مدرک تحصیلی معتبرت رو گرفتی ، . اون موقع دیگه وقت خونه داری و بچه بزرگ کردنتونه . بخون خوبه خواهر...

بلی بلی بنده نیز همین قصد رو دارم و می خوام برای اینکه واسه زندگی اینده بهتر اماده بشم برم یه کهنه شوری ای... خانه داری ای... چیزی تو این مایه ها قبول شم باشد که رستگار شویم!

kiavash 1390/06/07 ساعت 11:40 ق.ظ http://skyper.blogsky.com

دیگه این دینیه که ما به همینجوری داریم، تا اداش نکنیم، جونمون آروم نمی گیره.

چرا اروم نمی گیره؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد